Serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu i tworzenia statystyk. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Plików Cookies
x
Urząd Miasta Zielona Góra Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Miasta Zielona Góra
ul. Podgórna 22
65-424 Zielona Góra
e-mail:

tel.: 68 45 64 100
fax: 68 45 64 155
Newsletter
Uruchom Czytanie Strony
piątek, 19 kwietnia 2024 r.

Aktualności

Dodano: 2014-07-17 Autor: Krzysztof Woźniak, Anita Frątczak
Informacja archiwalna
Od 10 lipca 2014 r. zmianie ulegają przepisy dotyczące czasu pracy osób niepełnosprawnych. Zgodnie z ustawą osoby niepełnosprawne z umiarkowanym i znacznym stopniem niepełnosprawności będą pracować nie dłużej niż 7 godzin dziennie i 35 tygodniowo.
Przyjęta ustawa jest realizacją wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 13 czerwca 2013 r., (Dz. U. poz. 791) w której Trybunał Konstytucyjny zakwestionował przepis uzależniający stosowanie skróconego wymiaru czasu pracy od uzyskania zaświadczenia od lekarza.

Ustawa realizując wyrok przywraca stan sprzed 2012 r., zgodnie z którym osoby ze znacznym lub umiarkowanym stopniem niepełnosprawności obowiązywał siedmiogodzinny czas pracy z mocy prawa, bez konieczności uzyskiwania zaświadczeń lekarskich (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721 z późn. zm.)

Więcej na ten temat: http://www.niepelnosprawni.gov.pl/zatrudnienie-osob-niepelnospraw-/zmiany-w-zakresie-czasu-pracy-os/
« powrót