Serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu i tworzenia statystyk. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Plików Cookies
x
Urząd Miasta Zielona Góra Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Miasta Zielona Góra
ul. Podgórna 22
65-424 Zielona Góra
e-mail:

tel.: 68 45 64 100
fax: 68 45 64 155
Newsletter
Uruchom Czytanie Strony
środa, 24 kwietnia 2024 r.

Fundusze UE 2014 - 2020

Dodano: 2017-06-13 Autor: Rafał Jaworski
Tytuł projektu: „Budowa mostu przez rzekę Odrę wraz z budową nowego przebiegu drogi wojewódzkiej nr 282 – Etap I Rozbudowa skrzyżowania dróg wojewódzkich nr 282 i 279 w Zielonej Górze ul. Racula – Głogowska (DW 282 od km 10+590 do km 10+870)”
Projekt dofinansowany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego - Lubuskie 2020 w ramach Osi Priorytetowej 5 Transport, Działania 5.1 Transport drogowy, Poddziałania 5.1.1 Transport drogowy – projekty realizowane poza formułą ZIT.
 
Całkowita wartość projektu: 12 000 000,00 zł
Całkowita wartość kosztów kwalifikowalnych wynosi: 12 000 000,00
 
Umowa o dofinansowanie projektu została podpisana 26 maja 2017 r.
 
Wnioskowane dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego - Lubuskie 2020 ze środków EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO wynosi 85,00 % kwoty całkowitych wydatków kwalifikowalnych.
 
Planowany termin zakończenia rzeczowego realizacji projektu – 31 grudnia 2017 r.
 
Projekt polega na wykonaniu rozbudowy skrzyżowania dróg wojewódzkich nr 282 i 279 w Zielonej Górze ul. Racula – Głogowska (DW 282 od km 10+590 do km 10+870), jako pierwszego etapu zadania „Budowa mostu przez rzekę Odrę wraz z budową nowego przebiegu drogi wojewódzkiej nr 282”, realizowanego w wyniku porozumienia pomiędzy Miastem Zielona Góra, a Województwem Lubuskim. Skrzyżowanie typu „T”, w ramach niniejszej inwestycji, zostanie rozbudowane i wykonane w postaci skrzyżowania skanalizowanego typu rondo klasyfikowanego, jako rondo duże. Zakłada się zmianę geometrii istniejącego skrzyżowania ze względów bezpieczeństwa. Zaprojektowano rondo turbinowe o nawierzchni bitumicznej i szerokości jezdni wynoszącej 10,0 – 15,0 m oraz pierścieniu z kostki granitowej o szerokości równej 1,0 m. Średnica zewnętrzna ronda będzie zmienna i będzie wynosiła 75,0 – 85,0 m, natomiast wewnętrzna 53,0 –63,0 m.
 
Głównym celem projektu jest poprawa dostępności transportowej Zielonej Góry, jako miasta wojewódzkiego.
 
Opracował: Wydział Funduszy Europejskich
 
 
 
 
 
« powrót