Serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu i tworzenia statystyk. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Plików Cookies
x
Urząd Miasta Zielona Góra Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Miasta Zielona Góra
ul. Podgórna 22
65-424 Zielona Góra
e-mail:

tel.: 68 45 64 100
fax: 68 45 64 155
Newsletter
Uruchom Czytanie Strony
sobota, 15 grudnia 2018 r.

Fundusze UE 2014 - 2020

Dodano: 2018-09-28 Autor:

Tytuł projektu:

Modernizacja energetyczna budynków użyteczności publicznej w Zielonej Górze – etap II – Miejskie Przedszkole nr 38

 

Przedmiotem projektu jest modernizacja energetyczna budynku Miejskiego Przedszkola nr 38 przy ul. Braniborskiej 13 w Zielonej Górze. Inwestycja obejmuje: docieplenie ścian zewnętrznych przyziemia i piwnic, podłogi na gruncie, stropodachu i stropu nad piwnicą; wymianę stolarki okiennej; modernizację instalacji c.w.u. i c.o.; modernizację źródła ciepła; modernizację instalacji wentylacji i instalacji elektrycznej; instalację OZE oraz wprowadzenie systemu monitorowania i zarządzania energią.

 

Cele projektu

Głównym celem projektu jest poprawa efektywności energetycznej w budynku użyteczności publicznej na obszarze miasta Zielona Góra i Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Zielonej Góry poprzez optymalizację gospodarki energetycznej budynku Miejskiego Przedszkola nr 38 w Zielonej Górze. Realizacja przedmiotowego projektu przyczyni się do: ograniczenia strat ciepła skutkującego większym komfortem pracy i osób użytkujących obiekt, obniżenia kosztów utrzymania obiektu, ograniczenia emisji zanieczyszczeń do atmosfery, dostosowania obiektu do wymogów dot.

efektywności energetycznej budynków użyteczności publicznej, spadku zanieczyszczenia powietrza w Mieście Zielona Góra, podniesienia poziomu bezpieczeństwa energetycznego poprzez zwiększenie udziału OZE w zużyciu energii, zmniejszenia ryzyka zachorowalności społeczności lokalnej oraz MOF Zielonej Góry na choroby związane z pyłkami jak pylicy płuc czy alergie, wzrostu atrakcyjności MOF ZG pod względem turystycznym i inwestycyjnym, przeciwdziałania zmianom klimatu oraz poprawy atrakcyjności budynku użyteczności publicznej.

 

Umowę na realizację projektu podpisano w dniu 29 czerwca 2018 r. Całkowita wartość projektu wynosi 2.320.952,44 PLN, wydatki kwalifikowalne 2.215.334,73 PLN, w tym dofinansowanie w wysokości 1.883.034,52 PLN. Wkład własny Miasta Zielona Góra 332.300,21 PLN. Planowany termin zakończenia rzeczowej realizacji projektu – 30 września 2018 r.

 

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego - Lubuskie 2020, Oś 3. Gospodarka niskoemisyjna, Działanie 3.2 Efektywność energetyczna, Poddziałanie 3.2.3 Efektywność energetyczna – ZIT Zielona Góra.

 

 

 

« powrót