Serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu i tworzenia statystyk. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Plików Cookies
x
Urząd Miasta Zielona Góra Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Miasta Zielona Góra
ul. Podgórna 22
65-424 Zielona Góra
e-mail:

tel.: 68 45 64 100
fax: 68 45 64 155
Newsletter
Uruchom Czytanie Strony
wtorek, 23 kwietnia 2024 r.

Aktualności

Dodano: 2017-05-11 Autor: Monika Zapotoczna
Pod takim hasłem w zielonogórskim magistracie odbyło się spotkanie Prezydenta Miasta Zielona Góra pana Janusza Kubickiego i przedstawicieli policji oraz prokuratury z właścicielami największych zielonogórskich klubów nocnych. Celem spotkania było wspólne wypracowanie rozwiązań, które mają poprawić bezpieczeństwo osób przebywających w lokalach.

 

Prezydent Miasta Zielona Góra pan Janusz Kubicki zainicjował spotkanie z właścicielami lokali nocnych po tym jak w jednym z nich doszło do incydentu w którym śmierć poniósł jeden z gości. Prezydenta wspierali przedstawiciele policji –  I Zastępca Komendanta Miejskiego Policji w Zielonej Górze podinsp. Marcin Sapun oraz prokuratury – Zastępca Prokuratora Rejonowego w Zielonej Górze Paweł Sawicki. Głównym celem spotkania było wypracowanie rozwiązań, które przyczynią się do poprawy bezpieczeństwa osób bawiących się i przebywających w lokalach.

 

Podczas spotkania padło wiele propozycji zarówno ze strony Prezydenta, policji czy prokuratury, ale równie aktywnie uczestniczyli w nim właściciele lokali, którzy zapewniali, że zależy im na poprawie bezpieczeństwa i zrobią wszystko żeby obecny stan się zmienił z korzyścią dla ich gości i mieszkańców miasta. Jedną z propozycji było wprowadzenie do lokali licencjonowanych pracowników ochrony, co w niektórych zielonogórskich lokalach jest już normą. Ponadto Prezydent Miasta Zielona Góra zaproponował właścicielom podłączenie monitoringu lokali do miejskiej sieci monitoringu, która ma zostać ukończona już w przyszłym roku. Zaproszeni goście uznali to za dobry pomysł, a jednocześnie sami wskazali miejsca, które ich zdaniem powinny być objęte miejskim monitoringiem.

 

Jednocześnie Prezydent Kubicki wraz z I Zastępcą Komendanta Miejskiego Policji zapewnili, że w centrum i w okolicach lokali pojawią się dodatkowe patrole policji, które będą sfinansowane z kasy magistratu – prezydent przekazuje rocznie ok. 200 tys. zł na dodatkowe patrole w mieście.

 

Ponadto ustalono też, że w razie zaistniałych w lokalach incydentów, pracownicy obsługi czy ochrony będą interweniować aby zapobiec eskalacji konfliktu, a następnie informować policję, której przekażą awanturującego się klienta. Zastępca Prokuratora Rejonowego poprosił o konsekwentne zachowanie wobec osób powodujących konflikty czy awantury i doprowadzanie postępowań do końca – współpracę z organami ścigania w celu pociągnięcia agresorów do odpowiedzialności karnej czy finansowej – tak aby nie czuli się oni bezkarni.
 
 
« powrót