Serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu i tworzenia statystyk. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Plików Cookies
x
Urząd Miasta Zielona Góra Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Miasta Zielona Góra
ul. Podgórna 22
65-424 Zielona Góra
e-mail:

tel.: 68 45 64 100
fax: 68 45 64 155
Newsletter
Uruchom Czytanie Strony
wtorek, 23 stycznia 2018 r.

Aktualności

Dodano: 2017-12-18 Autor: Monika Zapotoczna
Władze miasta chcą by mieszkańcy czuli się bezpiecznie. Koperta życia to ważne informacje o stanie zdrowia, przyjmowanych lekach oraz inne dane przydatne ratownikom niosącym pomoc w sytuacji nagłego zagrożenia życia.

Koperta życia skierowana jest głównie do osób starszych, samotnych i schorowanych. Polega na umieszczeniu – w specjalnie przygotowanych kopertach – najważniejszych informacji o stanie zdrowia seniora, przyjmowanych lekach, alergenach, kontaktach do najbliższych oraz szczegółowych danych osobowych. Pakiet z takimi informacjami powinien być przechowywany w lodówce, czyli miejscu, które jest w każdym domu i zarazem jest łatwo dostępne. W zestawie znajduje się również naklejka z informacją, że pacjent posiada „Kopertę życia”.

Należy ją umieścić w widocznym miejscu, np. na drzwiach wejściowych do domu lub drzwiach lodówki, aby ratownik medyczny wchodząc do domu lub mieszkania mógł ją bez trudu zauważyć.

Ta koperta to zapewnienie służbom ratowniczym podstawowych informacji medycznych, zawarte     w niej treści mogą uratować życie.

Do dystrybucji trafi 20.000 sztuk zestawów z kopertami. Pakiet zawiera: woreczek strunowy, kartę informacyjną, ulotkę oraz naklejkę.

Od 2 stycznia dostępne będą w Ratuszu, od 15 stycznia można je będzie znaleźć także u lekarzy rodzinnych.
 
 
 
 


« powrót