Serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu i tworzenia statystyk. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Plików Cookies
x
Urząd Miasta Zielona Góra Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Miasta Zielona Góra
ul. Podgórna 22
65-424 Zielona Góra
e-mail:

tel.: 68 45 64 100
fax: 68 45 64 155
Newsletter
Uruchom Czytanie Strony
piątek, 19 kwietnia 2024 r.

Aktualności

Dodano: 2020-03-18 Autor:

W celu elektronicznego załatwienia spraw w CEIDG konieczne jest posiadanie:

 

1 - podpisu elektronicznego lub Profilu Zaufanego (bezpłatna alternatywa dla podpisu elektronicznego); pz.gov.pl;

2)    - konta na stronie CEIDG. www.ceidg.gov.pl lub www.firma.gov.pl  

 
 
 
 

Aby uzyskać kwalifikowany podpis elektroniczny należy skontaktować się z wyspecjalizowaną firmą;

Podpis kwalifikowany możesz kupić u jednego z dostawców. Listę firm w Polsce znajdziesz na stronie NCCert https://www.nccert.pl/. Możesz też skorzystać z e-podpisu wydanego przez kwalifikowane podmioty w dowolnym kraju UE.

 

W celu utworzenia Zaufanego Profilu (bezpłatna alternatywa dla podpisu elektronicznego); należy założyć i potwierdzić Profil Zaufany online (za pośrednictwem bankowości elektronicznej nie wychodząc z domu) lub założyć Profil Zaufany przez Internet za pomocą strony internetowej pz.gov.pl i potwierdzić go w wybranym Punkcie Potwierdzającym: wskazanym na stronie: https://pz.gov.pl/pz/confirmationPointAddressesList np. Urzędzie Wojewódzkim, Urzędzie Skarbowym, Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych lub Konsulacie.

 

Po założeniu Profilu Zaufanego niezbędne jest założenie konta na stronie CEIDG www.ceidg.gov.pl lub www.firma.gov.pl. W prawym górnym rogu strony proszę wybrać „Zaloguj” a następnie kliknąć w żółty baner „Załóż konto przedsiębiorcy”. Na podany przy rejestracji adres e-mail przyjdzie kod aktywacyjny. Po aktywacji konta należy zalogować się na stronie www.ceidg.gov.pl lub www.firma.gov.pl. Po prawidłowym zalogowaniu na konto CEIDG w prawym górnym rogu wyświetli się imię i nazwisko posiadacza konta.  Z menu po lewej stronie można wybrać kategorię wniosku np. o wpis do CEIDG, o zmianę wpisu w CEIDG, o zawieszenie wykonywania działalność gospodarczej, o wznowienie wykonywania działalności gospodarczej; o wykreślenie przedsiębiorcy z CEIDG.

 

Organem ewidencyjnym dla przedsiębiorców – osób fizycznych prowadzących działalność gospodarcza jest minister właściwy do spraw gospodarki - Minister Przedsiębiorczości (www.mr.gov.pl).

Wszelkie informacje dotyczące CEIDG oraz problemów technicznych związanych z założeniem Profilu Zaufanego czy utworzeniem konta na CEIDG można uzyskać na Infolinii: 801 055 088 lub 22 765 6732 w dni robocze w godzinach 7.00 - 17.00 lub poprzez Centrum Pomocy – Urząd 24h (Wirtualny Urzędnik, rozmowa z konsultantem)  na stronie www.ceidg.gov.pl lub www.firma.gov.pl.

Pozostałe sprawy urzędowe dot. m.in. działalności gospodarczej (zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach, zgłoszenie pracowników do ubezpieczeń, zarejestrowanie się jako podatnik VAT  możesz załatwić on-line poprzez stronę www.biznes.gov.pl.

 

 

 

UWAGA!!!

 

Przedsiębiorcy, aby załatwić sprawy dotyczce CEIDG nie składają wniosków poprzez ePUAP

 i nie wrzucają wniosków do skrzynki w holu Urzędu przy ul. Podgórnej 22!!!

 

Jedyną dedykowaną platformą dla przedsiębiorców jest strona CEIDG

www.ceidg.gov.pl lub www.firma.gov.pl

 

W wyjątkowych, szczególnie uzasadnionych przypadkach, jest możliwe przyjęcie (za okazaniem aktualnego dowodu osobistego lub paszportu) kompletnego, przygotowanego przez przedsiębiorcę wniosku CEIDG-1 dot. prowadzenia działalności gospodarczej po wcześniejszym umówieniu (tel. 68 45 64 330, tel. 68 45 64 313).

 

 

« powrót