Serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu i tworzenia statystyk. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Plików Cookies
x
Urząd Miasta Zielona Góra Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Miasta Zielona Góra
ul. Podgórna 22
65-424 Zielona Góra
e-mail:

tel.: 68 45 64 100
fax: 68 45 64 155
Newsletter

Aktualności, czyli co się u nas dzieje

Dodano: 2016-11-30 Autor: A.Gedrange
Autor: A.Gedrange
Miasto Zielona Góra pozyskało nowy samochód do działań ratowniczo – gaśniczych wraz z wyposażeniem, który będzie użytkowany w jednostce Ochotniczej Straż Pożarnej „Racula” w Zielonej Górze.
 
 
      Jest to finał realizacji zadań pn. „Zakup na cele ochrony przeciwpożarowej fabrycznie nowego średniego uterenowionego samochodu specjalnego pożarniczego, ratowniczo-gaśniczego wraz z wyposażeniem dla Jednostki OSP „Racula” w Zielonej Górze”.

      Wartość całego zadania 1.144.543,12 zł, w tym 50% to środki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Zielonej Górze. Pozostałe środki pochodzą z Krajowego Systemu Ratowniczo – Gaśniczego oraz z Miasta Zielona Góra.

      Pojazd stanowi wsparcie w dziedzinie gaszenia pożarów, ratownictwa ekologicznego i technicznego. Samochód jest przeznaczony do przewozu sprzętu przeznaczonego do zabezpieczenia ratowników podczas działań ratowniczo-gaśniczych w czasie likwidacji zagrożenia. Jednym z podstawowych elementów sprawnego funkcjonowania systemu ochrony mieszkańców na terenie Miasta Zielona Góra w zakresie przeciwdziałania i reagowania w sytuacjach zagrożeń edukacja wśród mieszkańców jak mają postępować w danej sytuacji.

Kształtowanie społeczeństwa z wykorzystaniem samochodu specjalnego pożarniczego poprzez:

  1. Prezentację pojazdu w pokazach sprzętu na terenie Miasta Zielona Góra i województwa.

  2. Filmy krótkometrażowe na stronie internetowej o pozyskaniu pojazdu.

  3. Prezentacje pojazdu podczas festynów i imprez plenerowych oraz pokazów sprzętu m.in. w placówkach oświatowych.

  4. Kampanie informacyjno edukacyjne i spotkania z mieszkańcami.

  5. Spotkania na terenie jednostki jak również w placówkach oświatowych z dziećmi i młodzieżą podczas dni ochrony przeciwpożarowej.

  6. Uczestniczenie pojazdu podczas ćwiczeń i ewakuacji.

« powrót