Serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu i tworzenia statystyk. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Plików Cookies
x
Urząd Miasta Zielona Góra Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Miasta Zielona Góra
ul. Podgórna 22
65-424 Zielona Góra
e-mail:

tel.: 68 45 64 100
fax: 68 45 64 155
Newsletter

Aktualności, czyli co się u nas dzieje

Dodano: 2017-01-04 Autor: http://bezpieczny.olsztyn.eu
Jak pierwsze opady śniegu i przymrozki wpływają na sytuację na drodze? Większość kierowców jeździ wolniej. Dzięki temu na drogach jest mniej ofiar śmiertelnych, natomiast odnotowuje się więcej stłuczek. Poruszając się samochodem po śliskiej nawierzchni nie wolno wykonywać raptownych ruchów. Dotyczy to skrętów, hamowania i przyspieszania. Obserwowanie sytuacji rozgrywającej się dookoła jadącego samochodu to obowiązek kierowcy. Jednak w okresie zimowym, kontrolowanie co się dzieje przed poprzedzającym nas pojazdem ma szczególne znaczenie. Tylko wtedy mamy szansę na wyhamowanie samochodu na bardzo śliskiej nawierzchni lub odpowiednio wczesne ominięcie przeszkody.Hamowanie Na śniegu i lodzie droga hamowania może się wydłużyć nawet dziesięciokrotnie w stosunku do hamowania z tej samej prędkości na suchej nawierzchni. Należy pamiętać, aby nie hamować zbyt ostro, bo w ten sposób ryzykujemy wpadnięciem w poślizg. W przypadku samochodów bez systemu ABS zaleca się hamowanie pulsacyjne – dodają. Najbezpieczniej jest wykonywać manewr hamowania jadąc w linii prostej, a unikać go na zakrętach. Manewry układem kierowniczym Szczególną ostrożność powinniśmy także zachować podczas kręcenia kierownicą. Przestrzegamy przed nagłymi zmianami kierunku jazdy i wykonywaniem gwałtownych ruchów kierownicą. Przyspieszanie Jadąc po ośnieżonej, oblodzonej lub mokrej nawierzchni nigdy nie powinno się wciskać pedału gazu do końca. Przyspieszać trzeba stopniowo, aby uniknąć ryzyka utraty przyczepności. Pamiętajmy też, że w takich warunkach trzeba jechać ze zredukowaną prędkością, niższą niż w czasie jazdy po suchej drodze – mówią trenerzy Szkoły Jazdy Renault. Nie zapominajmy także o założeniu opon zimowych. Opona zimowa gwarantuje większą mobilność w każdych warunkach zimowych, ponieważ jest zbudowana inaczej niż opona letnia. Ma dobre odprowadzanie wody w temperaturach zimowych, oraz zachowywanie przyczepności na nawierzchniach śliskich i zaśnieżonych Tych zalet nie posiadają w warunkach zimowych, ani opona letnia ani całoroczna. Długość drogi hamowania wyznacza zakres naszego bezpieczeństwa. Jeśli chcemy go wydatnie podnieść, używajmy opon zimowych. Jak wyjść z poślizgu Kierowcy mają do czynienia z dwoma podstawowymi rodzajami poślizgu: nadsterowność, gdy tylne koła samochodu tracą przyczepność, oraz podsterowność, która występuje w czasie skrętu, kiedy tracą przyczepność przednie koła.W przypadku, kiedy tylne koła tracą przyczepność, należy wykonać kierownicą kontrę w celu naprowadzenia samochodu na prawidłowy tor jazdy. Nie należy naciskać na hamulec, gdyż spowoduje to pogłębienie się nadsterowności - radzą trenerzy.W sytuacji poślizgu przednich kół, należy zdjąć nogę z gazu, zmniejszyć wykonywany wcześniej skręt kierownicą i delikatnie wykonać go ponownie. Zdjęcie nogi z gazu spowoduje dociążenie kół przednich i zmniejszenie prędkości, zaś redukcja kąta skrętu powinna spowodować odzyskanie przyczepności i korektę toru. Źródło: http://bezpieczny.olsztyn.eu/aktualnosci/198
« powrót