Kolejne zobowiązanie podjęte przez Miasto Zielona Góra, związane z procesem połączenia miasta i gminy od 1 stycznia 2015 roku nabiera barw. Tym razem jest to obsługa komunikacyjna nowej Zielonej Góry.
3 października 2014 roku w sali sesyjnej zielonogórskiego ratusza odbyła się konferencja prasowa, połączona z prezentacją trzech wariantów rozwiązań komunikacyjnych z opcją poszerzenia miejskiej linii komunikacji na obszarze miasta. W spotkaniu udział wzięli m.in.: Prezydent Miasta Zielona Góra Janusz Kubicki, Dyrektor MZK Barbara Langer oraz wykonawca koncepcji Marcin Gromadzki.
- Będzie więcej autobusów, będą jeździły częściej, a także będą obsługiwały miejscowości, które do tej pory były wyłączone z obsługi MZK: Jany, Jarogniewice, Kiełpin i Jeleniów. W sumie będzie to ponad osiemnaście procent kursów więcej – mówił z zadowoleniem prezydent, podsumowując szczegółowo zaprezentowane warianty.
Oferta MZK jest dopasowana do oczekiwań pasażerów, a zmiany dotyczą całej sieci. Najważniejsze jest zwiększenie ilości kursów obecnych linii podmiejskich wraz z wydłużeniem większości ich tras do pętli na obrzeżach miasta. Nowe rozkłady jazdy są zsynchronizowane w skali całej sieci komunikacyjnej, czyli autobusy różnych linii na wspólnym odcinku trasy będą odjeżdżały w równych odstępach czasowych, zapewniając rytmiczną obsługę danego obszaru.
- Mam nadzieję, że uda nam się to wszystko zrealizować – mówił prezydent. – Oferta ta wpisuje się w projekt przejścia w Zielonej Górze na autobusy elektryczne. Poza tym przy ulicy Bema, w 2016 roku ma powstać Centrum Przesiadkowe połączone z dworcem PKP. Węzeł ten pozwoli nam na przechodzenie tzw. „suchą stopą” od przystanku MZK na perony i odwrotnie. Jest to koncepcja za prawie 18 milionów – informował włodarz Miasta o planach na przyszłość.