Prezydent Zielonej Góry ogłasza nabór na stanowisko Kierownika Klubu „Senior+” w Zielonej Górze ul. Drzonków – Olimpijska 48a z filiami przy ul. Sucha 12 i Kiełpin 5. Rekrutacja związana jest z uruchomieniem nowej placówki, która swoją działalność rozpocznie 1 stycznia 2026 roku. 

Wymagania w stosunku do kandydatów

Wymagania niezbędne:

    • obywatelstwo polskie,
    • pełna zdolność do czynności prawnych oraz pełnia praw publicznych,
    • posiadanie kwalifikacji zawodowych wymaganych do wykonywania pracy na tym stanowisku,
    • stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku kierowniczym,
    • brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
    • nieposzlakowana opinia,
    • wykształcenie wyższe,
    • co najmniej 5 – letni staż pracy,
    • co najmniej 3 – letni staż pracy w pomocy społecznej oraz specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej;
    • uzasadnienie przystąpienia do konkursu oraz koncepcja funkcjonowania i rozwoju Klubu „Senior+”;
    • znajomość przepisów prawa w zakresie zadań realizowanych przez Klubu „Senior+”,
      a w szczególności:
      – ustawy o pomocy społecznej;
      – ustawy o ochronie zdrowia psychicznego;
      – ustawy Kodeks postępowania administracyjnego;
      – ustawy o samorządzie terytorialnym;
      – ustawy o finansach publicznych;
      – ustawy Prawo zamówień publicznych;
      – ustawy o ochronie danych osobowych;
      – przepisów prawa pracy i
      – przepisów bhp i ppoż;
    • umiejętność zarządzania finansami;
    • umiejętność kierowania zespołem osób,
    • znajomość obsługi komputera w zakresie pakietu biurowego;
    • wymagania inne:
      – umiejętność podejmowania decyzji,
      – rzetelność,
      – odpowiedzialność,
      – odporność na stres,
      – wysoka kultura osobista.

Zakres odpowiedzialności i uprawnień na stanowisku

Zakres odpowiedzialności:

    • nadzór bieżący nad pracą Klubu „Senior+”,
    • ustalanie planu finansowego jednostki budżetowej oraz dysponowanie środkami w nim określonymi,
    • organizowanie administracyjnej, finansowej i gospodarczej obsługi Klubu „Senior+”,
    • regulowanie – w drodze rozporządzeń – spraw zwianych z wewnętrznym funkcjonowaniem Klubu „Senior+” z zachowaniem obowiązujących przepisów prawa;

Zakres uprawnień:

  • ogólne kierownictwo merytoryczne i nadzór nad Klubem „Senior+”,
  • wykonywanie funkcji bezpośredniego przełożonego pracowników Klubu „Senior+”,
  •  zaciąganie zobowiązań do kwot określonych w rocznym planie finansowym Klubu „Senior+”, po uzyskaniu kontrasygnaty głównego księgowego,
  • realizowanie polityki kadrowej Klubu „Senior+”,
  • tworzenie planu finansowego Klubu „Senior+” w granicach kwot uzyskanych z budżetu Miasta w uzgodnieniu z kierownikiem komórki organizacyjnej urzędu właściwej ds. pomocy społecznej,
  • nabywanie środków trwałych (ruchomości) zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych oraz zbywanie w trybie określonym przepisami dotyczącymi
  • zasad sprzedaży środków trwałych przez przedsiębiorstwa państwowe,
  • występowanie z wnioskami o dofinansowanie ze środków unijnych.

Wymagane dokumenty

  • życiorys;
  • list motywacyjny;
  • uzasadnienie przystąpienia do naboru;
  • koncepcja funkcjonowania i rozwoju Klubu „Senior+”;
  • oryginały lub poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kserokopie dyplomów
    i świadectw potwierdzających wykształcenie kandydata;
  • oryginały lub poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kserokopie dokumentów potwierdzających szczególne uprawnienia zawodowe kandydata;
  • oryginały lub poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe i staż pracy kandydata;
  • oryginały lub poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach itp.;
  • zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;
  • oświadczenie, że przeciwko kandydatowi nie toczy się postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub postępowanie dyscyplinarne;
  • oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  • oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych;
  • oświadczenie, że kandydat ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych;
  • oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych przepisami o ochronie danych osobowych w celach przeprowadzenia naboru na stanowisko kierownicze.
Komunikat

Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych

Termin: 31. 10. 2025 r.; Sposób składania dokumentów aplikacyjnych: w zamkniętej kopercie, osobiście lub listem poleconym. Prosimy o dopisanie na kopercie słów: „Nabór na stanowisko Kierownika Klubu „Senior+” w Zielonej Górze”. Miejsce: Urząd Miasta Zielona Góra, ul. Podgórna 22, 65-213 Zielona Góra, parter, Kancelaria Ogólna Urzędu.

Dodatkowe informacje

  • kontakt z sekretarzem komisji rekrutacyjnej: tel. (+48) 68 45 64 411,
    email: kadry@um.zielona-gora.pl;
  • aplikacje, które wpłyną do Urzędu Miasta po wskazanym terminie nie będą rozpatrywane;
  • kandydaci spełniający wymogi formalne zostaną poinformowani o terminie postępowania sprawdzającego;
  • informacja o wyniku naboru będzie ogłoszona na tablicy informacyjnej w budynku Urzędu Miasta Zielona Góra przy ul. Podgórnej 22 oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Zielona Góra (www.bip.zielonagora.pl);
  • dokumenty aplikacyjne kandydatów, którzy nie zakwalifikowali się do postępowania sprawdzającego zostaną odesłane pocztą.

Więcej informacji: Ogłoszenie naboru w BIP