Jeszcze do 14 marca można złożyć podanie o pracę w zielonogórskiej miejskiej straży. – Rozpoczęliśmy proces rekrutacji. Poszukujemy dwóch osób, które zasilą szeregi nasze formacji – zaznacza komendant Agnieszka Pawłow.

Wzmocnienie struktur Straż Miejska Zielona Góra jest realizacją zapowiedzi jaką złożył Prezydent Miasta Zielona Góra – Marcin Pabierowski. – Rozwój straży jest dla mnie ważny. W budżecie miasta na 2025 rok zapisaliśmy środki na dodatkowe etaty strażników, sprzęt oraz wyposażenie – zaznacza prezydent.

Jakie warunki musi spełniać potencjalny kandydat? – Najważniejsze kryteria to co najmniej 21 lat, średnie wykształcenie, pełnia prawa publicznych oraz brak skazującego wyroku w sprawie karnej lub skarbowej – wylicza A. Pawłow. – Nieważne czy to będzie kobieta czy mężczyzna. Liczy się sprawność pod względem fizycznym i psychicznym. Taka osoba musi lubić pracę z ludźmi, mieć poczucie pewnej misji na rzecz lokalnej społeczności.

Aplikanci po złożeniu podania zostaną zaproszeni na rozmowę z komisją kwalifikacyjną. Ta zarekomenduje prezydentowi najlepszych kandydatów. – Po przyjęciu taka osoba spędzi pięć tygodni na wyjazdowym szkoleniu, później zaś cztery tygodnie na praktykach. Całość kończy się egzaminem, po którym aplikant nabywa pełnię prawa strażnika miejskiego – tłumaczy A. Pawłow.

Wykaz wszystkich dokumentów niezbędnych w rekrutacji znajdziemy Biuletynie Informacji Publicznej. Podanie o pracę, w zamkniętej kopercie, osobiście lub listem poleconym, składamy w urzędzie miasta, przy ul. Podgórnej 22, w kancelarii ogólnej na parterze.

Agnieszka Pawłow komendant straży miejskiej.