W ostatnim dniu lipca (31.07.2025 r.) o godz. 19:00 na Placu Zabaw w Barcikowicach odbędzie się zebranie wiejskie w sprawie zmian wniosku do funduszu sołeckiego na rok 2025 oraz uchwalenia wniosku do funduszu sołeckiego na rok 2026 dla sołectwa Barcikowice. Zebranie zwołała sołtyska Barcikowic Pani Ewa Kubicka.
Przedmiotem dyskusji i podejmowania uchwał będą propozycje zmian w funduszu sołeckim na rok bieżący, oraz przyjęcie nowego wniosku na rok kolejny. Wysokość funduszu przewidziana dla sołectwa Barcikowice na rok 2026 wynosi 52 200,77 zł. Jest to kwota znacząco wyższa niż w latach poprzednich, m. in. ze względu na podjęcie przez Radę Miasta uchwały w sprawie zwiększenia funduszu soleckiego.
Środki funduszu sołeckiego mogą zostać przeznaczone na realizację przedsięwzięć, które są zadaniami własnymi gminy, służą poprawie warunków życia mieszkańców i są zgodne ze strategią rozwoju Miasta. Wniosek do realizacji w ramach funduszu sołeckiego powinien zawierać wskazanie przedsięwzięć przewidzianych do realizacji w danym roku na obszarze sołectwa wraz z oszacowaniem ich kosztów i uzasadnieniem. Koszty te nie mogą być wyższe niż wysokość funduszu.
Inicjatywę w sprawie zgłaszania wniosków do uchwalenia posiadają: sołtys, rada sołecka lub co najmniej 15 pełnoletnich mieszkańców sołectwa. Zgłoszone wnioski stanowią część dokumentacji zebrania wiejskiego.
Prawo uchwalenia wniosku przysługuje zebraniu wiejskiemu, zwołanemu i przeprowadzonemu zgodnie z przepisami statutu sołectwa. Warunkiem przyznania środków finansowych jest złożenie poprawnie uchwalonego wniosku w terminie do dnia 30 września br. do Prezydenta Miasta Zielona Góra. Nie później niż do dnia 31 października danego roku budżetowego, sołectwo może złożyć do prezydenta miasta wniosek o zmianę przedsięwzięć lub ich zakresu przewidzianych do realizacji w ramach funduszu. W przypadku zmiany wniosku w danym roku budżetowym, wniosek o zmianę przedsięwzięć należy złożyć w terminie do 31 października tego samego roku.
Prawo uchwalenia wniosku przysługuje zebraniu wiejskiemu, zwołanemu i przeprowadzonemu zgodnie z przepisami statutu sołectwa. Warunkiem przyznania środków finansowych jest złożenie poprawnie uchwalonego wniosku w terminie do dnia 30 września br. do Prezydenta Miasta Zielona Góra. Nie później niż do dnia 31 października danego roku budżetowego, sołectwo może złożyć do prezydenta miasta wniosek o zmianę przedsięwzięć lub ich zakresu przewidzianych do realizacji w ramach funduszu. W przypadku zmiany wniosku w danym roku budżetowym, wniosek o zmianę przedsięwzięć należy złożyć w terminie do 31 października tego samego roku.
Więcej informacji o zebraniu pod adresem: bip.zielonagora.pl











