Serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu i tworzenia statystyk. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Plików Cookies
x
Urząd Miasta Zielona Góra Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Miasta Zielona Góra
ul. Podgórna 22
65-424 Zielona Góra
e-mail:

tel.: 68 45 64 100
fax: 68 45 64 155
Newsletter
Uruchom Czytanie Strony
piątek, 26 kwietnia 2024 r.

Ostrzeżenia i komunikaty dla mieszkańców

Dodano: 2016-07-27 Autor: A. Gedrange

 

W razie potrzeby należy zawiadomić  Centrum Zarządzania Kryzysowego 

Dla Miasta Zielona Góra jest to nr tel. 666 848 928 czynny całą dobę.

Telefony do poszczególnych Centr Zarządzania Kryzysowego w Polsce można znaleźć przy pomocy wyszukiwarki. W tym celu proszę wybrać jako kategorię "Centrum Zarządzania Kryzysowego" i wpisać nazwę ewentualnie wybrać województwo na mapie: hhttps://www.czk.pl/zk/index04.php

 
 
Centrum Zarządzania Kryzysowego spełnia funkcję punktu koordynacyjnego i ośrodka łączności, scalającego w codziennej działalności służby ratownicze i komunalne, które biorą bezpośredni i pośredni udział w akcjach ratowniczych.
 
Do zadań Centrum Zarządzania Kryzysowego należy:
  1. Pełnienie całodobowego dyżuru w celu zapewnienia przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego.
  2. Organizowanie przetwarzania, sprawdzania i przekazywania informacji dotyczących sytuacji nadzwyczajnych.
  3. Podejmowanie przedsięwzięć związanych z przygotowaniem Centrum do koordynacji działań w razie zdarzeń kryzysowych.
  4. Wspłódziałanie z Centrami Zarządzania Kryzysowego organów administracji publicznej.
  5. Nadzór nad funkcjonowaniem systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania ludności.
  6. Gromadzenie, aktualizowanie baz danych i innych narzędzi dla potrzeb Centrum oraz współdziałanie w tym zakresie z innymi wydziałami Urzędu, administracją samorządową, administracją zespoloną i niezespoloną oraz innymi służbami, inspekcjami i organizacjami pozarządowymi
  7. Pozyskiwanie informacji i opracowywanie dobowych meldunków o sytuacji w mieście, a także opracowywanie zbiorczych raportów tygodniowych, miesięcznych i kwartalnych o sytuacji i prognozowanych zagrożeniach
  8. Współpraca z podmiotami realizującymi monitoring środowiska.
  9. Współdziałanie z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne.
  10. Stała wymiana informacji ze służbami dyżurnymi administracji zespolonei i niezespolonej oraz innymi służbami i inspekcjami
  11. Dokumentowanie działań podejmowanych przez Centrum - W przypadku zagrożenia i zaistnienia stanu kryzysowego niezwłoczne i ciągłe informowanie o rozwoju sytuacji Wojewódzkie Centrum Zarządzania Kryzysowego.
  12. Realizacja zadań stałego dyżuru na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa.

 

« powrót
Załączniki