Serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu i tworzenia statystyk. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Plików Cookies
x
Urząd Miasta Zielona Góra Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Miasta Zielona Góra
ul. Podgórna 22
65-424 Zielona Góra
e-mail:

tel.: 68 45 64 100
fax: 68 45 64 155
Sesje Rady Miasta
Sesja
 
Newsletter
Uruchom Czytanie Strony
wtorek, 7 kwietnia 2020 r.

Aktualności

Dodano: 2020-03-18 Autor:
Informujemy, że w związku z przedłużającą się sytuacją spowodowaną epidemią koronawirusa  od dnia 24.03.2020 r. interesanci Wydziału Komunikacji będą obsługiwani jedynie w pilnych przypadkach tj. w przypadku pojazdów które nie mają wydanych dokumentów bądź tablic rejestracyjnych dopuszczających pojazd do ruchu. Będzie również możliwość odbioru wcześniej zamówionego dowodu rejestracyjnego, prawa jazdy lub tablic rejestracyjnych. W tym celu należy przesłać email z określeniem sprawy jaką chce się załatwić wraz z skanami dokumentów na adres wydzkom@um.zielona-gora.pl. Po sprawdzeniu dokumentów otrzymacie Państwo zwrotny email o dacie i godzinie wizyty w urzędzie.

 

W pozostałych przypadkach Wydział Komunikacji będzie nieczynny dla interesantów.

 

Jeśli został zakupiony pojazd zarejestrowany w kraju, to należy zgłosić jego nabycie w ciągu 30 dni. Samo zgłoszenie nabycia jest wystarczające, aby nie zapłacić kary. Można to zrobić za pośrednictwem strony: https://www.gov.pl/web/gov/zglos-zbycie-lub-nabycie-pojazdu-na-przyklad-sprzedaz-kupno-darowizne. Zarejestrować pojazd można później, jak sytuacja epidemiologiczna się unormuje. 

 

Jeśli pojazd został sprzedany, należy zgłosić jego zbycie w ciągu 30 dni - https://www.gov.pl/web/gov/zglos-zbycie-lub-nabycie-pojazdu-na-przyklad-sprzedaz-kupno-darowizne

 

W przypadku braku podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego, zgłoszenia zbycia lub nabycie pojazdu, można przesłać tradycyjną pocztą.

 

Jednocześnie Prezydent Miasta Zielona Góra podjął decyzję, iż z uwagi na obecną sytuację epidemiologiczną nie będą podlegały karze pieniężnej (do odwołania):

 

- niedopełnienie obowiązku rejestracji pojazdu sprowadzonego z innego kraju Unii Europejskiej,

- zgłoszenia zbycia/nabycia pojazdu zarejestrowanego w kraju (z zastrzeżeniem, że osoba zobowiązana nie miała możliwości dokonania zgłoszenia w formie elektronicznej).

 

Zwolnienie z kar pieniężnych dotyczy pojazdów, których ustawowy termin 30 dni na dokonanie ww. czynności upłynie w okresie obowiązywania ograniczeń w pracy Wydziału Komunikacji spowodowanych epidemią.

« powrót