Od 1 stycznia zaczęła obowiązywać nowa klasyfikacja działalności dla przedsiębiorców – PKD 2025. Osoby wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) mogą też już zawnioskować o utworzenie adresu do e-Doręczeń. Z kolei 3 lutego zielonogórski magistrat wprowadza system rezerwacji wizyty w urzędzie dla przedsiębiorców.

Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą powinny złożyć wniosek (CEIDG-1) o utworzenie adresu do e-Doręczeń do 30 września 2026 r. oraz przeklasyfikować kody PKD do 31 grudnia 2026 r.:

Uwaga! Przez dwa lata, do 31 grudnia 2026 r., obowiązywać będzie okres przejściowy – w urzędowych rejestrach i systemach informacyjnych administracji publicznej honorowane będą równolegle dwie klasyfikacje PKD 2007 oraz PKD 2025.

W przypadku samodzielnego składania przez przedsiębiorców wniosków CEIDG-1 on-line (bez wizyty w urzędzie przedsiębiorca otrzyma automatycznie przygotowaną przez system propozycję zmiany kodów PKD 2007 na PKD 2025, co znacznie przyspieszy czas obsługi wniosku, a proces aktualizacji danych przebiegnie sprawnie.

W przypadku składania wniosków CEIDG-1 w formie tradycyjnej (papierowej) w urzędzie miasta przeklasyfikowanie kodów z PKD 2007 na PKD 2025, wymaga indywidulanego wprowadzenia każdego kodu, a tym samym proces obsługi może ulec wydłużeniu.

Niestety, w aplikacji CEIDG udostępnionej urzędom przez organ ewidencyjny, czyli Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii, nie funkcjonują ułatwienia technologiczne, które pozwoliłyby przyspieszyć czas obsługi wniosków. W związku z powyższym zielonogórski magistrat od 3 lutego wprowadza system rezerwacji wizyty w urzędzie na portalu https://przedsiebiorcy.zielona-gora.pl/

System rezerwacji dedykowany będzie wyłącznie dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, którzy zamierzają złożyć wniosek CEIDG-1 w tradycyjnej papierowej wersji.

Ważne dokumenty do pobrania: