Serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu i tworzenia statystyk. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Plików Cookies
x
Urząd Miasta Zielona Góra Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Miasta Zielona Góra
ul. Podgórna 22
65-424 Zielona Góra
e-mail:

tel.: 68 45 64 100
fax: 68 45 64 155
Newsletter
Uruchom Czytanie Strony
sobota, 27 kwietnia 2024 r.

Winobranie

Dodano: 2009-12-23 Autor: Ewa Duma
Informacja archiwalna
23 grudnia 2009 r. w Urzędzie Miasta Zielona Góra odbyła się konferencja prasowa podsumowująca wyniki badań ankietowych przeprowadzonych podczas Winobrania 2009. W obecności Zastępcy Prezydenta Miasta Zielona Góra Wiolety Haręźlak spotkanie prowadziła prof. Uniwersytetu Zielonogórskiego, Dyrektor Instytutu Socjologii dr hab. Maria Zielińska.
Prof. Zielińska w prezentacji multimedialnej przedstawiła wizerunek Miasta Zielona Góra oraz efektywność form promocji Winobrania, jako wynik badań przeprowadzonych wśród 1 200 respondentów spoza Zielonej Góry - uczestników Winobrania 2009. Badania poza promocją obejmowały zagadnienia dotyczące programu, motywacji uczestnictwa i poziomu zadowolenia uczestników. Ważnym punktem była rozpoznawalność naszego święta przez osoby z Polski i zagranicy.


WNIOSKI FINALNE ANKIETY WINOBRANIOWEJ PRZEPROWADZONEJ PODCZAS WINOBRANIA 2009

1) Gośćmi Winobrania są najczęściej mieszkańcy województwa lubuskiego i ościennych (woj. dolnośląskiego i wielkopolskiego), co potwierdza, że impreza ma charakter lokalny,

2) Głównym źródłem informacji o Winobraniu jest rodzina i znajomi. Uznać można, że Dni Zielonej Góry i Winobranie są dobrą okazją do spotkań rodzinnych i towarzyskich. Mieszkańcy Zielonej Góry w tych dniach stają się przewodnikami swoich gości.

3) Z badań wynika, że formy promocji Winobrania są niewystarczające. Dobrze byłoby zadbać o większą reklamę tego zielonogórskiego święta.

4) Uczestnicy Winobrania są generalnie zadowoleni z przebiegu imprezy i z pobytu w Zielonej Górze. Najczęściej za atuty uznają dobrą, przyjazną atmosferę, dużo atrakcji (jarmark, targi staroci, lunapark, koncerty), co sprzyja zabawie i pozwala miło spędzić czas w gronie rodziny i przyjaciół. Osoby niezadowolone najczęściej wskazywały za powód swojego niezadowolenia powszechną dostępność alkoholu, co według nich sprzyja chuligańskim wybrykom.

5) Brak lubuskiego wina uznają respondenci za jedno z poważnych uchybień. Uznają, że lokalne wino przyciągnęłoby więcej osób i byłoby istotnym elementem promocji.

6) Potrzeby zmian w organizacji Winobrania dostrzega co trzecia osoba. Należy dodać, że niewiele spośród tych osób ma konkretne pomysły i sugestie. Jeżeli pojawiają się konkretne propozycje, to dotyczą one zwiększenia liczby koncertów, godzin rozpoczynania koncertów, a także dotyczą kwestii organizacyjnych (zwiększenia liczby toalet, miejsc parkingowych, zwiększenia asortymentu stoisk winobraniowych).

7) Oceny poszczególnych aspektów Winobrania są zróżnicowane ze względu na wiek badanych. Młodszym uczestnikom najbardziej podobają się koncerty i chcieliby, aby w przyszłości imprezy miały podobny charakter. Osoby starsze wydają się mniej zadowolone, wskazując niedostosowanie oferty do ich potrzeb. Wydaje się zasadnym przemyślenie rozszerzenia oferty dla osób w średnim wieku i starszych.

8) Zadowolenie z uczestnictwa w imprezie jest związane także z wcześniejszym udziałem w Winobraniu. Te osoby, które wcześniej bywały na Winobraniu wykazują większy krytycyzm, oczekują zmian w programie, dostrzegając powtarzalność oferty.

9) Zielona Góra postrzegana jest na ogół jako ładne, zadbane, bezpieczne miasto. Za najciekawszy obiekt respondenci uznali Palmiarnię oraz Starówkę. Za wydarzenie najlepiej promujące Zieloną Górę respondenci uznali Winobranie oraz zawody żużlowe, a osoby znane, powiązane z Zielona Górą, to przede wszystkim Tomasz Lis, Urszula Dudziak i Maryla Rodowicz.

10) Respondenci proszeni o ocenę różnych aspektów funkcjonowania miasta najwyżej ocenili bezpieczeństwo i estetykę, natomiast oferta gastronomiczna i komunikacja w mieście otrzymały nieco niższą ocenę. Najwięcej słabych ocen uzyskała oferta turystyczna miasta.
23 grudnia 2009 r. w Urzędzie Miasta Zielona Góra odbyła się konferencja prasowa podsumowująca wyniki badań ankietowych przeprowadzonych podczas Winobrania 2009. W obecności Zastępcy Prezydenta Miasta Zielona Góra Wiolety Haręźlak spotkanie prowadziła prof. Uniwersytetu Zielonogórskiego, Dyrektor Instytutu Socjologii dr hab. Maria Zielińska.
« powrót