ul. Podgórna 22
65-424 Zielona Góra
tel.: 68 45 64 100
fax: 68 45 64 155
Skargi mogą być również wnoszone:
· pisemnie,
· za pomocą faxu (dalekopisu),
· za pomocą poczty elektronicznej,
· ustnie do protokołu.
Wnoszona skarga winna zawierać:
· imię, nazwisko, adres osoby wnoszącej skargę (pod rygorem pozostawienia skargi bez rozpoznania),
· opis zdarzenia.
W sprawach skarg i wniosków interesantów przyjmuje Komendant, jego zastępcy oraz wyznaczeni pracownicy.
Warunkiem wszczęcia postępowania wyjaśniającego (zakończonego powiadomieniem wnoszącego sprawę o sposobie jego rozpatrzenia) w przypadku skierowania do Straży Miejskiej w Zielonej Górze korespondencji, w tym elektronicznej mającej cechy skargi lub wniosku, jest spełnienie wymogów wynikających z § 8 ust. 1 i 2 rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków z dnia 8 stycznia 2002 r. (Dz. U. nr 5, poz. 46). Oznacza to, że treść kierowanej korespondencji powinna zawierać co najmniej:
- wskazanie osoby (imienia i nazwiska) wnoszącego,
- jego adresu (kodu pocztowego, miejscowości, ulicy i numeru domu),
- przedmiotu sprawy, której dotyczy.
Korespondencja nie spełniająca powyższych wymogów może być traktowana jako anonimowa opinia i wykorzystywana jedynie w celach służbowych.
Zgodnie z art. 222 Kodeksu postępowania administracyjnego o tym, czy pismo jest skargą albo wnioskiem, decyduje treść pisma, a nie jego forma zewnętrzna.
Tryb postępowania w sprawach skarg reguluje Dział VIII Skargi i Wnioski ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz.U.2013.267 z późn. zm.) oraz Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U.2002.5.46).