Serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu i tworzenia statystyk. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Plików Cookies
x
Urząd Miasta Zielona Góra Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Miasta Zielona Góra
ul. Podgórna 22
65-424 Zielona Góra
e-mail:

tel.: 68 45 64 100
fax: 68 45 64 155
Newsletter
Uruchom Czytanie Strony
środa, 15 maja 2024 r.

Aktualności, czyli co się u nas dzieje

Dodano: 2010-11-22 Autor:
Informacja archiwalna
17 listopada br. w Sali Konferencyjnej Zielonogórskiego Klubu Zuzlowego "Falubaz" przy ul. Wroclawskiej 69 odbylo sie szkolenie dla organizatorów imprez masowych oraz podmiotów wspóldzialajacych w zakresie bezpieczenstwa i porzadku publicznego, w ramach "Programu ograniczenia negatywnych zachowan zwiazanych z przeprowadzaniem imprez masowych" organizowanego przez Fundację "Bezpieczne Miasto".
Przedmiotem spotkania byly nastepujace zagadnienia:
-       obowiazki organizatora imprezy masowej w mysl Ustawy o bezpieczenstwie imprez masowych z dnia 20 marca 2009 r. z pózniejszymi zmianami;
-       podstawowe zasady zabezpieczania imprez masowych z udzialem duzych grup ludzi;
-       zasady i tryb organizowania imprez masowych;
-       aspekty odpowiedzialnosci karnej uczestników imprez masowych;
-       struktury mlodziezowe oraz inne grupy nieformalne majace wplyw na bezpieczenstwo organizowanych imprez.
 
Przedstawiciel Komendy Miejskiej Policji w Zielonej Górze podinsp. Adam Milej ze Sztabu Policji przedstawil ogólne zasady ustawy o bezpieczenstwie imprez masowych, zwracajac przede wszystkim uwage na wymogi jakie ma spelniac kierownik do spraw bezpieczenstwa z ramienia organizatora. Natomiast asp. Krzysztof Gajda - z-ca Naczelnika Sztabu Policji omawial uchybienia wynikajace z niedotrzymywania terminu skladania wniosków o wydanie opinii do zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej.
Przedstawicielka Urzedu Miasta poinformowala organizatorów o warunkach i sposobie uzyskania zezwolenia na przeprowadzenie imprez masowych.
 
Celem szkolenia bylo uswiadomienie organizatorów, iz na nich w glównej mierze spoczywa odpowiedzialnosc za zapewnienie bezpieczenstwa i porzadku podczas imprez masowych, a takze wskazanie skutków wynikajacych z niedociagniec w tym zakresie.
 
Uczestnikami Konferencji byli organizatorzy imprez masowych tj. : WOSiR Drzonków, MOSiR Zielona Góra, KS "LECHIA", ZOK, ZKZ "FALUBAZ", Klub Uczelniany AZS UZ, oraz przedstawiciele podmiotów wspóldzialajacych w zakresie bezpieczenstwa i porzadku publicznego m.in.: IMPEL Security Zielona Góra, Rejonowy Sztab Ratownictwa Spolecznej Sieci Ratunkowej, PERFECT Ochrona Osób i Mienia, HERTZ System Zielona Góra, ROMA Agencja Ochrony Osób i Mienia.
 
Przedsiewziecie  po raz kolejny zrealizowano ze srodków finansowych Urzedu Miasta Zielona Góra.
 
« powrót